رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
پنج‌شنبه 1403/02/13 Thursday - 2024 02 May الخميس ، 23 شوّال ، 1445
ساعت
1403-01-31 15:17 شماره خبر : 4789 https://diyareaftab.ir/short/VpR6A 0
امام جمعه ساوه:

امام جمعه ساوه گفت: اگر رژیم صهیونسیتی پاسخی به عملیات وعده صادق دهد، تنها سرعت سقوط خود را بیشتر می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب» به نقل از نار خبر، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان ساوه؛ به سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرده و گفت: سپاه یک شجره طیبه‌ای است که با خون شهدا آبیاری شده و مجموعه‌ای است که وجودش امروز برای کشور و ملت ایران وهمه هدف‌های والایی که این ملت برای خودش ترسیم کرده است ضروری و لازم است.

وی افزود: این نهاد مقدس در ۴۵ سال گذشته همواره منشأء خدمات و برکات فراوان بوده و در عرصه اقتصادی، سازندگی، نظامی، امنیتی، فناوری‌های علمی و دفاعی حرف اول را می‌زند.

 خطیب جمعه ساوه عنوان کرد: امروز دشمن بهتر از دوست، عظمت سپاه را شناخته و به درستی دریافته که اگر طی ۴۵ سال گذشته همه سیاست‌ها و راهبرد‌های آن برای متوقف ساختن حرکت پرشتاب انقلاب اسلامی با شکست مواجه شده، سپاه پاسداران و مردمی بودن آن از جمله عوامل اصلی تحمیل این ناکامی‌ها به آن‌ها بوده است.

 حجت‌الاسلام رحیمی با اشاره چهار عامل موفقیت سپاه از جمله معنویت، بصیرت، ولایت‌مداری و زمان‌شناسی و وظیفه‌شناسی اظهار کرد: دشمن همیشه یک طرف نوک‌پیکان مسمومش به طرف سپاه و نهاد‌های انقلابی و ارزشی است.

وی همچنین در ادامه گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز با پشتوانه‌ای الهی از خون پاک حدود ۵۰ هزار شهید و ده‏‌ها هزار جانباز و آزاده هم اکنون با سه نیروی زمینی و هوایی و دریایی و نیز نیرویی که زاده انقلاب اسلامی است (نیروی پدافند هوایی) اکنون سرشار از انگیزه و ایمان است.

وی تصریح کرد: ارتش با ساختاری ولایی، انقلابی، مردمی، بومی در خدمت انقلاب اسلامی و نظام و مردم است. این کلمه طیبه الهی هم اکنون تبدیل به قدرتمندترین ارتش منطقه شده است.

 خطیب جمعه ساوه به عملیات قهرمانانه و غیورانه وعده صادق اشاره کرده و افزود: آنچه که امروزه پاسداران قهرمان و ارتشیان دلاور و نیرو‌های انقلابی انجام دادند به تعبیر علامه جوادی آملی یک فتح قریب بود و یک فتح مبین.

وی در ادامه یادآور شد: فتح مبین بود تا دشمن بداند ما قدرت داریم و می‌توانیم، فتح قریب بود انجام دادیم و دیدند. 

وی گفت: فتح مطلق هنوز مانده است و این فتح مطلق در سوره نصر است که اگر دشمن بخواهد غلطی کند و عکس العملی انجام بدهد، دیگر فتح مبین و قریب نیست، بلکه فتح مطلق است. فتح مطلق یعنی زیر و رو شدن اسرائیل و با خاک یکسان شدن حیفا و تل آویو.

 حجت‌الاسلام رحیمی بیان کرد: این فتح ایران، یک سکه با دو روی نورانی بود؛ یک طرف سکه ونکته مهم قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی بود و طرف دیگر سکه ونکته مهم نواختن سیلی کمر شکن به رژیم صهیونیستی بود که این دو هدف در این عملیات به نحو احسن محقق شد.

امام جمعه ساوه گفت: اقتدار یک کشور به‌معنای استفاده عقلانی از قدرت بازدارنده خود است. در غیر اینصورت، آن اقتدار تبدیل به زور و قدرت عریان می‌شود. تفاوت عملیات نظامی جمهوری اسلامی با جنگ‌طلبی وحشیانه رژیم صهیونیستی، ریشه در همین موضوع دارد.

وی تأکید کرد: اسرائیل خبیث با منطق زور و قدرت عریان کنسولگری ما را مورد هدف قرار داد و به زعم خودش تنی چند از فرماندهان مؤثر جبهه مقاومت را به شهادت رساند، اما با این اقدام، اقتدار پوشالی‌اش را در معرض ضربه تاریخی ایران قرار داد. این روز‌ها محافل فکری، سیاسی و نظامی اسرائیل از شدت سردرگمی در مرز جنون قرار گرفته‌اند و نمی‌دانند باید پاسخ دهند، یا خیر.

 خطیب جمعه ساوه گفت: شکست، بهترین واژه در توصیف وضعیت این رژیم سفاک است و روزنامه‌های اسرائیل به این واقعیت صراحتاً اعتراف کرده‌اند و اگر حتی اسرائیل پاسخی به عملیات وعده صادق دهد، چیزی عوض نمی‌شود، تنها سرعت سقوط خود را بیشتر می‌کند، چون توان بازدارندگی ما را تماشا کرده‌اند، حالا آن را با تمام وجود لمس می‌کنندو بازدارندگی ما با این سیلی تاریخی تثبیت شد.

وی در پایان گفت: این عملیات از جهات مختلف بهت‌آور بود که مهمترین آن ناکامی غرب در رهگیری قدرت محدود موشکی ایران بود و ضمن اینکه این فقط نمایش قدرت بودونه اعمال قدرت ‏و اقدام ایران «پاسخ» بوده و نه «حمله» و کاملاً بر اساس اصل «دفاع مشروع » مطابق ماده ۵۱ منشور سازمان ملل موجه است و ایران این اقدام نظامی را به مثابه یک سیلی به حامیان رژیم صهیونسیتی می‌داند تا از خواب بیدار شده و در جهت برقراری «آتش‌بس» به اسرائیل فشار بیاورند و از تداوم این نسل‌کشی بی‌سابقه در غزه - در اجرای دستورات دیوان بین‌المللی دادگستری تلاش کنند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار