رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
شنبه 1403/02/08 Saturday - 2024 27 April السبت ، 18 شوّال ، 1445
ساعت
1403-01-05 19:21 شماره خبر : 4194 https://diyareaftab.ir/short/Ngolg 0
مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی:

مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی‌ با اشاره به صدور هشدار نارنجی سازمان هواشناسی و بارش سنگین برف و باران، مدیریت بحران استان مرکزی در حالت آماده باش هستند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ امید محترمی امروز در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر استان مرکزی با اشاره به صدور هشدار نارنجی سازمان هواشناسی، گفت: با توجه به نقشه‌های پیش‌یابی، از اواخر وقت امروز سامانه بارشی جدیدی به استان نفوذ خواهد کرد که در اثر فعالیت آن از ۴۰ تا ۱۰۰ میلیمتر بارش در مناطق مختلف استان به ویژه مناطق جنوبی پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه سامانه بارشی از بامداد تا آخر وقت روز دوشنبه در استان فعال است، افزود: در پی ورود این سامانه بارش و رگبار باران و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف، وزش باد نسبتاً شدید و کاهش دما پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی با اشاره به حجم قابل توجه بارش و پیش‌بینی بارش ۷۰ سانتی متری برف در مناطق جنوبی استان، خاطر نشان کرد: این بارش‌ها موجب احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، اختلال تردد در معابر و جاده‌ها به دلیل لغزندگی، کاهش دید ناشی از بارش برف، احتمال کولاک برف و پدیده مه به ویژه در جاده‌های مناطق سردسیر و کوهستانی و گردنه‌های استان خواهد شد.

محترمی با تأکید بر لزوم صدور هشدارهای کشاورزی در پی کاهش محسوس دما در استان، بیان کرد: احتمال خسارت به محصولات کشاورزی به دلیل بارش برف در مناطق سردسیر و کاهش دما وجود خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی با اعلام آماده‌باش دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران، عنوان کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط بویژه راهداری‌ها، شهرداری‌ها و دستگاه‌های امدادی در آماده‌باش خواهند بود ضمن اینکه حضور کلیه مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط در حوزه استحفاظی خود و لغو کلیه مرخصی‌ها ابلاغ شده است.

وی اظهار کرد: خودداری از سفرهای غیر ضروری و در صورت سفر همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی، احتیاط تردد در معابر عمومی مورد تأکید است.

مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی گفت: اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم به منظور پایداری شبکه‌های ارتباطی و خدماتی، لایروبی کانال‌ها و آبروها، آمادگی برای برف‌روبی توسط دستگاه‌های مربوطه و فراهم کردن شرایط اسکان اضطراری مورد انتظار است.

محترمی با تأکید بر اطلاع‌رسانی و هشدار به موقع از طریق رسانه‌ها، افزود: عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و عدم تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت به ویژه چادرهای مسافرتی، انتقال نهاده‌های کشاورزی به مکان‌های مسقف، توصیهٔ اکید مدیریت بحران است.

وی در پایان تصریح کرد: سامانه بارشی دیگری در ایام پایانی تعطیلات نوروزی وارد استان خواهد شد و دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران باید آمادگی لازم را داشته باشند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار