رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
شنبه 1403/02/08 Saturday - 2024 27 April السبت ، 18 شوّال ، 1445
ساعت
1402-12-08 06:29 شماره خبر : 3461 https://diyareaftab.ir/short/4OREp 0
دبیر شورای ائتلاف استان مرکزی:

دبیر شورای ائتلاف استان مرکزی با تاکید بر اینکه همه ما باید در انتخابات شرکت کنیم زیرا انتخابات رکن اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران است گفت: راه اصلاح کشور فقط با حضور در انتخابات و انتخاب فرد اصلح میسر می‌شود.

حبیب احتشامی‌نیا، در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ گفت: در آستانه انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان قرار داریم و از طرفی احزاب با توجه به جایگاه و نقشی که برای هدایت و بسیج کردن مردم در حضور پای صندوق‌های رأی دارند. وجود احزاب سیاسی و نقش آن‌ها در توسعه سیاسی همواره یکی از بحث‌های مطرح در جامعه بوده است و با نزدیک شدن به زمان انتخابات، فعالیت احزاب سیاسی افزایش پیدا کرده و شاهد عملکرد پررنگ‌تر برخی از احزاب سیاسی هستیم و نقش‌ مهمی در انتشار لیست‌های انتخاباتی دارند که بر شور و نشاط انتخاباتی می‌افزایند.  

در گفتگوی پیش‌رو، حبیب احتشامی‌نیا کارشناس سیاسی و دبیر شورای ائتلاف استان مرکزی به سوالات ما پاسخ داده است.

ابتدا در رابطه با انتخابات و شرایطی که در آن قرار داریم نظر خود را بیان کنید؟

احتشامی‌نیا: بحث انتخابات و شرایطی که در آن قرار داریم یک شرایط خاص است و با توجه به روند انتخابات دوره‌های گذشته، باید به بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با انتخابات توجه کرد که فرمودند: «باید مشارکت در انتخابات را افزایش داد و زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات را ایجاد کرد». زمانی که مردم در انتخابات با قدرت و شکوه بیشتری شرکت کنند، اقتدار و قدرت ما از لحاظ امنیتی، اقتصادی و نظامی را بالا می‌برد.

 

نظر خود را در رابطه با تأثیر حضور مردم در انتخابات را بیان کنید؟

احتشامی‌نیا: حضور مردم در انتخابات باعث می‌شود که دشمنان داخلی و خارجی کشور دیگر حرفی، سخنی و نظری در رابطه با کشور نداشته باشند و باید به دنبال مجلس انقلابی که مقام معظم رهبری بر روی آن تأکید زیادی دارند باشیم و نباید از آن غافل شد که این مجلس انقلابی با انتخاب اصلح توسط مردم میسر و شکل خواهد گرفت.

مقام معظم رهبری از اول سال تا به امروز در هر جلسه‌ای که داشتند تاکید ایشان بیشتر روی انتخابات و انتخاب اصلح بود، یعنی از اول سال تا الآن که نزدیک به انتخابات هستیم، صحبت‌های ایشان در سه ماهه اخیر در رابطه با انتخاب اصلح بوده است. در ۶ دی ماه امسال در جلسه‌ای که با بانوان داشتند تاکید کردند در قضیه انتخابات نیز فرمودند: «مادرها هم در داخل و خارج از خانه نقش محوری را ایفا کنند»، که منظور نقش محوری مادر در هدایت اعضای خانواده مانند همسر و فرزندان در پای صندوق‌های رای و همچنین در هدایت برادر، خواهر، پدر و مادر حضور در پای صندوق رای نقش محوری خود را ایفا کند که تاکید بر نقش و جایگاه موثر مادر در محافل خانوادگی، شغلی، اجتماعی اشاره دارد که بر افزایش حضور دیگران در انتخابات دارد.  

راه اصلاح کشور انتخابات است

در رابطه با راهکارهای تشویق مردم به شرکت در انتخابات نظر خود را بیان کنید؟

احتشامی‌نیا: مقام معظم رهبری تاکید کردند هر شخصی مخاطبی که دارد باید مخاطبان خود را به شرکت در انتخابات تشویق کند حتی به روحانیون و مداحان نیز این موضوع را بارها اشاره کردند و از واژه همه استفاده کرده‌اند که هم تکلیف و حق هر فرد ایرانی است که در انتخابات شرکت کند زیرا سرنوشت همه در انتخابات رقم زده می‌شود.

احساس وظیفه نسبت به انتخابات یکی از کارهای نقد جامعه و جهاد تبیین است که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند حضور مردم در انتخابات را تبیین کنید. یکی از کارهایی که کشور می‌سازد بحث نقد و جهاد تبیین است که نتیجه آن رفع معضلات، موانع و مشکلات کشور خواهد بود که با انتخاب نماینده اصلح در تراز انقلاب و نظام به تبیین نامزدهایی که مواضع آنها هم‌سو با انقلاب و مخصوصا کسانی که با نظام و انقلاب موضع ضد دارند را تبیین کنند.  

حضور پررنگ مردم در انتخابات چه تاثیری برای کشور خواهد داشت؟

مسئله حضور پر رنگ مردم در صحنه انتخابات باید ترویج شود و هر کس صدایی دارد باید روی این زمینه کار کند.

نقش حضور مردم در انتخابات در این زمان با توجه به شرایط خاص و حساسی که داریم، با اهمیت است. مردم با هر سلیقه سیاسی ضرورت دارد که در انتخابات شرکت کنند.

مردم باید با آگاهی و ارائه برنامه توسط نامزدها، افراد اصلح را انتخاب کنند و کسی نمی‌تواند به ما بگوید چه کسی را باید انتخاب کنیم و مردم باید نقش رای خود را در آینده مشاهده کنند.

هر کسی که دل در گروه نظام و انقلاب دارد باید به هر صورت که می‌تواند می تواند از قبیل چهره به چهره، خانوادگی و در فضای مجازی تبیین کند و راهکار عملیاتی دهد و مردم را به حضور در انتخابات دعوت کند.

همه ما باید در انتخابات شرکت کنیم زیرا انتخابات رکن اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران است و راه اصلاح کشور فقط با انتخابات میسر می‌شود. همه افرادی که از فرایند نظارت شورای نگهبان عبور کرده‌اند صالح هستند ولی مردم در رای دادن به دنبال انتخاب افراد اصلح باشند.  

انتهای خبر/

 

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار