رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
شنبه 1403/02/08 Saturday - 2024 27 April السبت ، 18 شوّال ، 1445
ساعت
فیلم؛

رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنانی با بیان این که تاریخ امیرکبیر را فراموش نمی‌کند، به دولتمردان سفارش کرد که حتی یک روز از دوره چهار ساله مسئولیت خود را نیز غنیمت شمارند.

به گزارش «دیار آفتاب»؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی هشت شهریور ماه سال ۸۴ در سخنانی بیان کردند: «امیرکبیر که یک چهره‌ی ماندگار در تاریخ ماست و واقعاً کارهای بزرگی هم کرده، همه‌ی حکومت او سه سال بود؛ یعنی یک سال از مدتی که بناست علی‌العجاله شما در این مسئولیت مشغول باشید، کمتر است؛ اما آن‌قدر این کار، مهم و بزرگ و جدی بود که تاریخ امیرکبیر را فراموش نمی‌کند؛ والّا قبل از اینکه بیاید در راس صدارت قرار بگیرد و بعد که به کاشان تبعید شد، دیگر چیزی در پرونده‌ی او وجود ندارد؛ همین سه سال است».

هزاوه یکی از روستاهای شهرستان اراک در استان مرکزی ایران است که در ۱۸ کیلومتری غرب اراک و ۲۵ کیلومتری فرمهین قرار دارد.

هزاوه، زادگاه امیرکبیر، بنیانگذار دارالفنون و شخصیت نام‌آور تاریخ ایران که ۲۰۰ سال پیش در خانه‌ای در روستای هزاوه از توابع شهرستان اراک زاده شد.

منزل تاریخی میرزاتقی خان امیرکبیر، شخصیت بزرگ و نام‌آور تاریخ سرزمین ایران، در روستای هزاوه از توابع شهرستان اراک واقع شده و این بنای تاریخی با وسعت ۸۱۵ مترمربع و زیربنای ۶۲۵ مترمربع در ۲ طبقه ساخته شده و قدمت آن به دوره قاجار می‌رسد و این بنای تاریخی در سال ۱۳۸۹ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

دانلود
1402-10-20 11:18 شماره خبر : 2701 https://diyareaftab.ir/short/N3apA 2 31/55
اخبار مرتبط
نظرات