رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
دوشنبه 1403/02/31 Monday - 2024 20 May الاثنين ، 12 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1402-06-25 12:54 شماره خبر : 180 https://diyareaftab.ir/short/N2oB4 0
دبیر جبهه فرهنگی استان مرکزی عنوان کرد:

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان مرکزی گفت: امام رضا(ع) در دوران خلافت دو خلیفه ناحق امامت کرد و هر دو خلیفه، ادعای شیعه بودن امیرالمؤمنین(ع) و خون‌خواهی حسین بن علی(ع) را داشتند.

رضا تاج‌آبادی، در گفتگو با «دیار آفتاب»؛ اظهار کرد: امام رضا(ع) در دوران خلافت دو خلیفه عباسی که هارون‌الرشید و مأمون الرشید بودند امامت کردند که هر دو خلیفه، ادعای شیعه بودن امیرالمؤمنین(ع) و خون‌‎خواه حسین بن علی(ع) ادعا داشتند لذا امام رضا(ع) بعد از امام حسن(ع) تنها امامی بود که امامت خود را اعلام و آن را آشکار کرد و ۲۰ سال نیز امامت کردند.

وی تصریح کرد: به همین دلیل مأمون برای این‌که بتواند امام رضا(ع) به چالش بکشد ایشان را در مباحثات گوناگون با عالمان ادیان مختلف وارد بحث می‌کرد‌ند ‌بلکه بتوانند ایشان را شکست بدهند که هم چنان ناکام ماندند و به همین جهت حضرت رضا(ع) را با یک روش ناجوانمردانه با دادن سم به آن حضرت مسموم و درنهایت بعد از دو روز غریب الغربا امام رضا(ع) رابه شهادت رساندند.

وی ادامه داد: به همین دلیل بود که مأمون توانست اتهام شهید کردن امام رضا(ع) را از روی خود بردارد تصمیم گرفت دختر خود را به عقد امام جواد(ع) فرزند امام رضا(ع) در آورد تا رد پای از این ترور به‌جا نگذارد زیرا تمام هدف دشمن این بود که شیعیان را گمراه کند تا بتوانند به خلافت ناحق خود ادامه بدهند.

تاج‌آبادی در مورد کرامت انسانی در سیره اهل‌بیت عصمت و طهارت به‌خصوص امام رضا(ع)، افزود: کرامت انسان به حفظ کردن است در نظر داشته باشید که خلیفه عباسی به چه شکل امام رضا(ع) را امام حق را دعوت کردند و چگونه با منت گذاشتن بر سر امام توانست مقام امامت و کرامت ایشان را لکه‌دار کنند اما امام رضا(ع) باهوش یاری توانستن فکر پلید خلفای عباسی را خنثی و رسوایشان کنند زیرا خیلی عظیمی از مردم خوشحال شدند که امامت به جایگاه اصلی خود رسید.

وی افزود: دشمن چندین هدف را برای نابودی امام رضا(ع) در نظر گرفته بود که یکی از این هدف‌های پلید منت گذاشتن بر سر امام بود که می‌خواست کرامت امام را لکه‌دار کند و دیگری مردمی‌ که پشت امام حق را خالی کردند پس این موضوع می‌تواند درس مهمی برای شیعیان باشد زیرا کرامت انسان و عزت شیعه را باید حفظ بکنیم.

 

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار