رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
چهارشنبه 1403/02/12 Wednesday - 2024 01 May الأربعاء ، 22 شوّال ، 1445
ساعت
1403-01-30 10:48 شماره خبر : 4748 https://diyareaftab.ir/short/VpR0A 0
تحلیلگر مسائل سیاسی مطرح کرد:

استاد دانشگاه و تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به اینکه اقدام و پاسخ جمهوری اسلامی ایران به رژیم رو به زوال و بد ذات صهیونیستی گفت: رژیم منفور صهیونیستی توان پاسخگویی ندارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ سید محمدعلی فروتن استاد دانشگاه و تحلیلگر مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار نار خبر؛ گفت: صهیونیسم بین‌الملل که از اواخر قرن ۱۹ به دنبال یافتن جایگاهی برای اجرای نقشه خود یعنی تأسیس یک دولت صهیونیستی بود به بهانه تأمین امنیت برای قوم‌ یهود و ایجاد وحدت بین‌ یهودیان پراکنده سراسر جهان با استفاده از فرصت به دست آمده پس از جنگ جهانی دوم، به کمک استعمار انگلیس و استفاده از غفلت برخی از سران کشور‌های عربی و با مظلوم نمایی و اغراق درباره آنچه که در طول تاریخ نسبت به‌ یهودیان اعمال شده اقدام به برپایی رژیم بد ذات صهیونیستی در قلب خاورمیانه و منطقه فلسطین کرد.


وی افزود: بعد ۷۵ سال جنایت رژیم بدذات صهیونیستی، عملیات طوفان الاقصی جهان را غافلگیر کرد، به طور بسیار واضح و رسا صدای شکستن استخوان‌های رژیم صهیونیستی را به گوش جهانیان رساند و به معنای واقعی باعث شد رژیم منحوس صهیونیستی ضربه فنی شود.


این تحلیلگر سیاسی گفت: دشمن بدذات صهیونیستی پس از گذشت بیش از ۶ ماه همچنان سردرگم است و نتوانسته به هیچ یک از اهداف خود برسد و همچنین نتوانست به اهداف خود در آزادی اسرای اسرائیلی و نابودی مقاومت دست پیدا کند.


وی تأکید کرد: نتانیاهو به یک چهره منفور تبدیل شده است و رژیم اشغالگر طرد شده و افکار عمومی در کنار و طرفدار ملت فلسطین است.


فروتن تصریح کرد: رژیم منفور صهیونیستی علاوه بر فشار‌های سیاسی، روز به روز دچار فشار‌های اقتصادی نیز شده است به طور مثال ارزش شیکل (واحد پول رژیم صهیونیستی) نیز طی ۳ هفته گذشته ۶ درصد کاهش یافته است.


وی گفت: اسرائیل متحمل ۶۰ میلیارد دلار خسارت شده است، سرمایه‌گذاری خارجی ۷۵ درصد، صادرات ۱۸ درصد و واردات ۴ درصد دچار افت شده است.


فروتن در ادامه گفت: با آغاز عملیات طوفان الاقصی حملات سایبری نیز به زیرساخت‌های رژیم صهیونیستی افزایش یافته است و همچنین چهره دروغین این رژیم منحوس برای همه آشکار شده است.


این تحلیگر سیاسی بیان کرد: حملات گسترده صهیونیست‌ها آن گونه ضد انسانی است که اکنون بسیاری از کشوها و سازمان‌های بین‌المللی خواستار قطع حملات شده‌اند و در تاریخ سابقه نداشته است که اینگونه تجمعات در کشور‌های مختلف علیه رژیم بد ذات صهیونیستی صورت گیرد.


وی افزود: بعد از اینکه این رژیم منحوس به ساختمان کنسولگری ایران حمله کردند و زمانی که جلسه شورای امنیت تشکیل شد، توقع داشتیم اقدام توسط شورای امنیت محکوم شود که این کار انجام نشد و نهایتاً این اتفاق از سمت ایران افتاد و ما پاسخ یک حمله را دادیم.


فروتن عنوان کرد: کشور ما بر اساس ماده ۵۱ منشور ملل متحد از حق مشروع خود در اقدامی متقابل و تلافی جویانه علیه تجاوزگری رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق استفاده کرد و دفاع نمود.


وی تأکید کرد: بر اساس حق دفاع مشروع ایران و آنچه رهبر معظم انقلاب اسلامی هم نسبت به اقدامی پشیمان‌کننده و دردناک علیه رژیم صهیونیستی صحبت داشتند عملیات دو روز گذشته با حجم وسیعی از موشک‌ها و پهپاد‌ها صورت گرفت.


فروتن تصریح کرد: اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران اقدامی بازدارنده در مقابل اقدامات رژیم صهیونیستی است وهمچنین پاسخ به مطالبه افکار عمومی بود.


این استاد و تحلیگر مسائل سیاسی در ادامه گفت: این پاسخ ایران معادله جدید منطقه‌ای را تغییر داد و مقامات اسرائیلی به معنای واقعی غافلگیر شدند و حتی فکرش را هم نمی‌کردند که ایران واکنش جدی نشان دهد.


فروتن ادامه داد: اقدام و پاسخ جمهوری اسلامی ایران به رژیم رو به زوال و بد ذات اسرائیل پاسخ و سیلی بزرگی به حامیان اسرائیل بود.


وی در پاسخ به اینکه چرا اسرائیل می‌گوید ما موشک‌ها را رهگیری کردیم گفت: رژیم منفور صهیونیستی توان پاسخگویی ندارد و می‌گوید اتفاقی نیوفتاده که بخواهیم پاسخ بدهیم.


استاد دانشگاه با اشاره به سانسور رسانه‌ای شبکه ۲۴ اسرائیل گفت: رسانه‌های اسرائیل به شدت تبعات این حمله را سانسور کرده‌اند و به دلیل محدودیت‌های اعمال شده نمی‌تواند بخشی از اصابت‌ها را پخش کند و همچنین عملیات ایران آشکارا نشان داد که اسراییل و آمریکا فاقد قدرت بازدارندگی راهبردی هستند.


انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار