رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
دوشنبه 1403/02/31 Monday - 2024 20 May الاثنين ، 12 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1403-02-20 23:49 شماره خبر : 5204 https://diyareaftab.ir/short/NBd09 0
معاون امور مجلس وزارت بهداشت:

معاون امور مجلس وزارت بهداشت و درمان گفت: در دولت سیزدهم بیش از 16 هزار تخت بیمارستانی تجهیز و ساخته شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»، به نقل از ندای تفرش، همزمان با 20اردیبهشت و روز تفرش مراسم تجلیل از پروفسور اردشیر قوام زاده در تفرش برگزار شد.

در این همایش ولی الله بیاتی نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرستان تفرش علیرغم طبیعت زیبایی، هوای پاک و شخصیت‌های بزرگی که دارد، اما مشکلاتی نیز در این شهر وجود دارد.

وی از اقدام در دو موضوع دانشگاه و گردشگری خبر داد و تصریح کرد: دو موضوع که برای چهار سال آینده برای آن باید اقداماتی صورت گیرد در حوزه دانشگاهی و گردشگری است؛ تا بتوان برای مشکلات اقتصادی و معشیت شهر که در حوزه اشتغال و کمبود شغل در تفرش است و باعث مهاجرت‌های بسیاری شده است را برطرف کرد.

نماینده تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شرایط شهرستان از لحاظ کوهستانی بودن و داشتن روستاهای صعب العبور، باعث شده است که موضوع بهداشت و درمان را سخت کند؛ در تفرش روستایی وجود دارد که 170 پزشک تحویل جامعه داده است اما شهرستان از این پزشکان بهره‌مند نیست.

فرزاد مخلص الائمه استاندار استان مرکزی در ادامه این همایش گفت: هر موجویت زنده انسانی دو وجه و شاکله دارد؛ یکی جسمی و یکی درونی و معنوی است.

وی ادامه داد: این جسم ممکن است دچار نواقص زیبایی و زشتی باشد و آن شاکله معنوی و درونی در مردم را شخصیت می‌گویند؛ اگر این موجودیت زنده انسانی یک جامعه باشد یک شهر، استان، ملت یا امتی باشد باز یک شاکله مادی و یک شاکله درونی و معنوی دارد.

مخلص الائمه بیان کرد: شاکله مادی مانند کوه و جنگل و معادن، منابع طبیعی و ... است و شاکله معنوی در جامعه هویت می‌شود.

استاندار مرکزی با اشاره به مؤلفه‌های هویت اظهار کرد: هویت مؤلفه‌هایی دارد که در کنار هم قرار می‌گیرد و هویت یک جامعه را می سازد؛ در استان مرکزی اعلام شد که قالب فرهنگی در استان فرهنگی مرکزی گفتمان هویت است.

وی تصریح کرد: این مولفه‌های هویتی شامل هر عنصر ممیزه‌ای که جامعه‌ای را از جامعه دیگر متفاوت می‌کند و تفاوت را نمایش می‌دهد به آن عنصر ممیزه، عنصر هویتی گفته می‌شود.

مخلص الائمه عناصر ممیزه استان مرکزی را عناصری خاص دانست و عنوان کرد: عناصر ممیزه در استان مرکزی و شهرستان تفرش عناصر خاصی است؛ مفاخر و افراد شاخص این استان و شهرستان جز عناصر ممیزه است بنابراین آنان را جزء نظام هویتی می‌دانیم.

استاندار مرکزی با اشاره به تفاوت استان با سایر استان‌ها ادامه داد: تفاوت استان مرکزی با سایر استان‌ها شامل مهد صنعت که اولین صنایع در این استان بوده، مهد سیاست که هر دو امام انقلاب اسلامی مهدشون از استان مرکزی است، می‌شود.

وی ادامه داد: مفاخر این استان فقط در گذشته نیستند و هم اکنون نیز از مفاخر متعدد بهره‌مند است.

مخلص الائمه یک ممیزه شهرستان تفرش را اینگونه معرفی کرد: یک ممیزه که شهرستان تفرش نسبت به سایر شهرستان‌ها دارد و جز ممیزه آن محسوب می‌شود پروفسور قوام زاده است.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: ما در شاکله معنوی و درونی خیلی قدرتمند هستیم و این خیلی از شاکله ظاهری مهمتر است؛ استانی که مفاخر پرور بوده باید مفاخر پرور بماند برای این کار تمامی شهرستان های استان را مکلف کرده‌ تا هفته فرهنگی برگزار کنند. هفته فرهنگی فلسفه شکل‌گیری، تدوین و برنامه‌ریزی آن در این است که بر روی مؤلفه‌های هویتی کار کنند تا مردم از نظر داشته‌هایشان احساس قدرت و قوت کنند.

سید حمید جمال‌الدینی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت با اشاره به  دستاوردهای نظام سلامت در دوره دولت سیزدهم گفت: در طول دولت سیزدهم بیش از 16 هزار تخت بیمارستانی تجهیز و ساخته شد و در اختیار مردم در کل کشور قرار داده شد.

وی ادامه داد: بیش از 400 تجهیزات سنگین یعنی تجهیزاتی که تامین سرمایه آنها به ریال،  بالای 15 میلیارد تومان است که به سراسر کشور ارسال و در حال استفاده است.

جمال‌الدینی اظهار کرد: بیش از 25 هزار نیروی متخصص در کل کشور توزیع شد و در حال خدمت هستند؛ مراکز اهدای پیوند در این دولت دوبرابر شد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت تصریح کرد: 4هزار و 40 پروژه بهداشتی که 2100 مورد آن تحویل و باقی آن تا یکسال و خورده‌ای دیگر تحویل داده خواهد شد، به مردم به چرخه خدمات بهداشتی با نگاه پیشگیری ارائه شد.

وی  ادامه داد: برای اولین بار درمان رایگان کودکان زیر هفت سال در کشور کلید خورد؛ همچنین افزایش 25 درصدی ظرفیت دانشجویان پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی را در 2 سال اخبر افزایش داده تا در آینده بخشی از نیاز واقعی مردم در راستای عدالت فراهم شود.

جمال‌الدینی در پایان خاطرنشان کرد: در طرح سلامت خانواده که در سال گذشته اجرا شد نزدیک به ۲.۵ میلیون بیمار جدید به پرفشاری و دیابت شناسایی شدند.

 

در پایان این همایش از پروفسور اردشیر قوام زاده تجلیل شد.

 

انتهای خبر/

 

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار