رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
دوشنبه 1403/02/31 Monday - 2024 20 May الاثنين ، 12 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1402-07-01 12:26 شماره خبر : 296 https://diyareaftab.ir/short/Vpkoe 0
دیار آفتاب گزارش می‌دهد؛

هرساله بهار علم و دانش برای دانش آموزان با شروع فصل پاییز و پایان فصل تابستان همراه است که بوی ماه مهر و مدرسه را برای همگان یادآور می‌شود.

به گزارش «دیار آفتاب»؛ امروز یکم مهر ماه، روز شروع سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ با شعار «مدرسه قوی، ایران قوی» است و میلیون‌ها دانش آموز به شوق آموختن، روانه مدرسه شدند و خیابان‌ها رنگ و بوی دیگری پیدا کرده است که دانش آموزان با لباس‌های فرم و کیف بر دوس خلق کردند.

روزهای آغازین مدرسه از جهات مختلف دارای اهمیت است و این اهمیت برای دانش آموزان کلاس اولی دوچندان می‌شود.

دوره دبستان از جهت تعلیم و تربیت، بهترین دوران است. در این دوره، کودک ویژگی‌های روانی و آمادگی کاملی برای تربیت پذیری و ادب آموزی دارد. آموزش رسمی کودک از این مرحله آغاز می‌شود. بنابراین این دوران طلایی را که بهترین فرصت برای تعلیم و تربیت کودک است، نباید به سادگی از کف داد.

آغاز سال تحصیلی جدید در استان مرکزی

به گفته معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان مرکزی، امسال ۲۵ هزار دانش آموز کلاس اولی در استان مرکزی به مدرسه می‌روند. مریم صالحی ادامه داد: ۱۴۰ هزار دانش آموز در سال تحصیلی جدید در پایه ابتدایی آموزش و پرورش این استان تحصیل می‌کنند.

آغاز سال تحصیلی جدید در استان مرکزی

نظام آموزش و پرورش مناسب، یکی از پایه‌های پیشرفت در جوامع امروزی است. سرمایه گذاری در جهت ارتقای سطح کمّی و کیفی آموزش، هرچند بازده فوری ندارد امّا قدم اول برای تربیت نیروی انسانی مورد نیاز جامعه است. کیفیت نظام آموزشی، ارتباط مستقیمی با امکانات مدارس و محیط دارد به عبارتی، وجود فضای مناسب اولین نیاز در یادگیری است. شهرداری منطقه یک اراک نیز در راستای آماده سازی فضای شهری برای استقبال از دانش آموزان اقدام به پخش و توزیع ۱۰۰ تن آسفالت به منظور بهسازی معابر ۶ مدرسه اراک نموده است. شهردار منطقه یک اراک در این رابطه اعلام کرده است که شهرداری در راستای اجرای مصوبات ستاد استقبال از پاییز و بازگشایی مدارس، اقدام به روکش آسفالت و لکه‌گیری معابر حاشیه مدارس و همچنین فضای داخلی آن‌ها نموده است بنابراین یکی از مهم‌ترین مسائلی که باید به آن پرداخته شود ایجاد محیط آموزشی مناسب در مدارس است.

آغاز سال تحصیلی جدید در استان مرکزی

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی از آغاز سال تحصیلی جدید با ورود ۲۵۵ هزار دانش آموز به بیش از ۲ هزار مدرسه استان مرکزی خبر داد. احمدرضا نوازنی ادامه داد: ایجاد عدالت آموزشی از راهبردهای آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید است و در تعیین محل خدمت معلمان سعی شده در کنار توجه به رفاه معلمان و حداقل مسافت تردد آنان، دانش آموزان در همه مدارس مختلف استان از تجربه، مهارت و کیفت آموزشی مطلوب کادر آموزشی بهره‌مند شوند.

آغاز سال تحصیلی جدید در استان مرکزی

ایجاد نگرش‌های مثبت و پویا در دانش آموزان، تقویت انگیزه تلاش و تحصیل، کاهش دغدغه، اضطراب و تردید و زدودن هرگونه آثار بدبینی نسبت به درس و مدرسه و کلاس و معلم، و سرانجام آشنایی با شخصیت و دیدگاه‌های دانش آموزان می‌تواند در روزهای اول مدرسه صورت پذیرد. انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار