رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مرکزی خبر داد:
نصب دوربینهای هوشمند در مسیرهای پرخطر اراک
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی با اشاره به افزایش تصادفات، از برنامهریزی برای نصب دوربینهای هوشمند در مسیرهای پرخطر اراک خبر داد.
محمد پورشمس در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب» گفت: در چهار ماه اول امسال در سطح استان مرکزی ۲۳ نفر بر اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست دادهاند که از این تعداد، ۱۵ نفر مربوط به حوادث رانندگی درون شهری شهر اراک بوده است.
وی افزود: حدود ۵۰ درصد این تلفات مربوط به موتورسیکلتسواران و سرنشینان موتورسیکلت بوده و بخشی دیگر نیز به عابران پیاده اختصاص دارد. متأسفانه، در برخی موارد بیتوجهی خانوادهها نقش مهمی داشته است؛ به این صورت که والدین، موتورسیکلت خود را در اختیار فرزندان کم سن و سالی که هنوز به سن قانونی و شرایط دریافت گواهینامه نرسیدهاند، قرار میدهند، در نتیجه چند مورد از فوتیها در این دوره به همین دلیل رخ داده است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی با اشاره به سرعت بالای برخی رانندگان در سطح استان مرکزی بیان کرد: به نظر میرسد که رانندگی با سرعت مجاز در شرایط فعلی دشوار شده است، زیرا بسیاری از رانندگان با سرعتی فراتر از حد مجاز حرکت میکنند و این امر باعث میشود سایر رانندگان نیز ناخواسته در معرض خطر قرار گیرند.
پورشمس عنوان کرد: میانگین سرعت در شهر اراک حدود ۲۰ کیلومتر بالاتر از میانگین کشوری و در ساوه این میزان حدود ۱۰ کیلومتر بیشتر است. در سایر شهرهای استان نیز چنین وضعیتی به نسبت وجود دارد.
وی در رابطه با بالا بودن میانگین سرعت در سطح استان مرکزی خاطرنشان کرد: این مشکل از آسیبهای جدی بهویژه در اراک به شمار میرود و نیازمند اقدام فوری است. شورای ترافیک استان این موضوع را پیگیری میکند و اولین راهکار، «آرامسازی ترافیک» است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی مهمترین ابزار این هدف را «هوشمندسازی» شبکه معابر دانست و اظهار کرد: نصب دوربینهای هوشمند در مسیرهایی مانند کمربندی شمالی، کمربندی جنوبی، بلوار شهید نجفی و سایر نقاط پرخطر که پتانسیل وقوع تخلفات رانندگی را دارند، در دستور کار قرار گرفته است. این اقدام میتواند مانع تخلف رانندگان و به خطر افتادن جان خود و دیگران شود.
پورشمس افزود: در مسیرهایی که امکان نصب دوربین وجود ندارد، باید از طراحیهای مناسب شهری برای کنترل سرعت استفاده شود. این اقدامات شامل تغییرات فیزیکی در معابر، نصب علائم هشداردهنده و ایجاد موانع کاهش سرعت است تا نهایتاً روند آرامسازی ترافیک محقق شود.
وی در پایان تصریح کرد: بخش بزرگی از تصادفات و تخلفات رانندگی توسط درصد کمی از رانندگان انجام میشود و کنترل مؤثر همین گروه میتواند به کاهش قابل توجه حوادث بینجامد که با اجرای این طرحها و همکاری شهروندان، شاهد کاهش میانگین سرعت در اراک و دیگر شهرهای استان مرکزی باشیم و امنیت جانی عابران پیاده و رانندگان افزایش یابد.
انتهای خبر/
لینک کوتاه خبر
نظر / پاسخ از
هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفری باشید که نظر میگذارید!