رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
چهارشنبه 1403/08/02 Wednesday - 2024 23 October الأربعاء ، 20 ربيع الآخر ، 1446
ساعت

هفته فرهنگی شهرستان ساوه از ۱۸ تا ۲۵ مهرماه با رویکرد معرفی ظرفیت‌های این شهرستان در حوزه‌های مختلف از جمله، آداب و رسوم، آثار تاریخی، جاذبه‌های گردشگری، هویت دینی و فرهنگی، مشاهیر و فرهیختگان برگزار می‌شود.

به گزارش «دیار آفتاب»؛ هفته فرهنگی شهرستان ساوه از ۱۸ تا ۲۵ مهرماه با رویکرد معرفی ظرفیت‌های این شهرستان در حوزه‌های مختلف از جمله، آداب و رسوم، آثار تاریخی، جاذبه‌های گردشگری، هویت دینی و فرهنگی، مشاهیر و فرهیختگان برگزار می‌شود.

ساوه وسیع‌ترین شهرستان استان مرکزی و دارای تاریخ کهن و مفاخر نامداری است که از جمله این مشاهیر می‌توان سلمان ساوجی، ابوسعد آوی، حکیم ابن سلام ساوجی، خواجه سعد الدین ساوجی، حسین ابن روح نوبختی، شهید دکتر مصطفی چمران، علامه آیت‌الله سید مرتضی عسکری را نام برد.

ساوه قطب تولید و پایتخت انار کشور بوده و انار ساوه شهرت و آوازه جهانی دارد که به همین جهت به نام شهر یاقوت‌های سرخ شهره است.

مسجد جامع ساوه از اولین مسجدهایی است که در ایران ساخته شده و طی سال‌ها و دوره‌های مختلف توسط هنرمندان ایرانی تزئین و مرمت شده است.

همچنین مسجد سرخ ساوه، امامزاده سید اسحاق، کاروانسرای باغ شیخ و قیزقلعه نیز از جمله بناهای تاریخی و مذهبی شهرستان ساوه هستند.

هفته فرهنگی ساوه برگزار می‌شود
اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار