رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
شنبه 1403/04/16 Saturday - 2024 06 July السبت ، 30 ذو الحجة ، 1445
ساعت
1403-04-13 12:53 شماره خبر : 6448 https://diyareaftab.ir/short/4zRoK 0
«دیار آفتاب» گزارش می‌دهد؛

دولت یازدهم و دوازدهم بر پایه مذاکره با غرب و وعده لغو تحریم‌ها روی کار آمد، بعد از گذشت هشت سال وعده‌های داده شده عملی نشد و شاهد تعطیلی واحدهای تولیدی بودیم.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ عملکرد و مبنای سیاستگذاری دولت یازدهم و دوازدهم در دوران ریاست جمهوری حسن روحانی با شعار «مذاکره و رفع تحریم‌ها و ایجاد درآمدی سرشار برای مردم» سکان دولت را به دست گرفت.

در ۸ سال چرخش سانتریفیوژ و چرخ زندگی مردم را به هم گره زد تا جایی که آب آشامیدنی مردم را به مذاکرات با غرب گره زده بود. شرایط مذاکرات در دولت دوازدهم به نقطه‌ای رسید که تنها راه حل برای سامان دادن به وضعیت اقتصادی کشور و معیشت و حتی آب خوردن مردم را تنها به مذاکرات و دیپلماسی گره زده بودند.

ورشکستگی واحدهای تولیدی در دولت غربگرا

دولت شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی میراث‌دار مدیریت بی‌کفایت، ناکارآمد و ضعیف دولت دوازدهم است که با روی کار آمدن دولت سیزدهم و با گذشت حدود ۱۰ ماه از فعالیت خود، اصلاحات اقتصادی و تغییرات در ریل مدیریت آغاز شد و پرداختی یارانه‌ها راهشت برابر کرد که برای سه دهک اول از ۴۵ هزار تومان به ۳۵۰ هزار تومان افزایش یافت و باعث رفع فقرو موجب تقویت افزایش قدرت خرید برای دهک‌های کم درآمد در کشور شد. شهید رئیسی توانست نزدیک به ۱۰ هزار کارخانه تعطیل شده در دولت روحانی را احیاء و به چرخه تولید بازگرداند.

در ادامه بعد از مذاکرات برجام نه تنها مشکلی رفع نشد بلکه بسیاری از پروژه‌های عمرانی در دولت یازدهم و دوازدهم بلاتکلیف و واحدهای تولیدی صنعتی بزرگ از جمله هپکوی اراک، آذرآب و واحدهای کوچک‌تر را به تعطیلی کشاند که عواقب آن وضعیت نابسمان اقتصادی و تنش‌های خانوادگی و پاشیده شدن خانواده‌ها شد. با روی کار آمدن شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی بدون مذاکرات برجام هم مشکلات معیشتی حل شد و واحدهای تولیدی به مدار تولید در کشور بازگشتند.

ورشکستگی واحدهای تولیدی در دولت غربگرا

ورشکستگی واحدهای تولیدی در دولت غربگرا

حجت‌الاسلام سید احمد میرمهدی، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ گفت: دولت یازدهم و دوازدهم بر پایه مذاکره با غرب و وعده لغو تحریم‌ها روی کار آمد در صورتی که نه رهبر معظم انقلاب مذاکره با غرب را خوش‌بینانه می‌دانست و نه به غرب می‌شد اعتماد کرد.

وی افزود: بعد از گذشت روزهای پی‌درپی از دولت یازدهم و دوازدهم، وعده‌های داده شده عملی نشد و طرف غربی مذاکره به تعهدات خود عمل نکرد.

رئیس حوزه علمیه امام خمینی اراک بیان کرد: روز به روز وضعیت اقتصادی کشور در دولت غربگرا بدتر شد و هیچ رونقی شکل نگرفت که همه آن متأثر از اعتماد به غرب است.

میرمهدی عنوان کرد: قطعی ساعتی برق، کاهش حامل‌های انرژی، گران شدن بنزین، گران شدن چند برابری بهای خرید مسکن و اجاره آن، تعطیلی شمار کثیری از واحدهای تولیدی، کاهش آمار ازدواج و افزایش طلاق، عدم ساخت مسکن، به خطرافتادن امنیت داخل و خارجی کشور و بی‌ثباتی قیمت ارز و طلا از دستاوردهای دولت یازدهم و دوازدهم است.

ورشکستگی واحدهای تولیدی در دولت غربگرا

وی درخصوص مشکلات عمده‌ای که در استان مرکزی و شهر اراک در دوران دولت یازدهم و دوازدهم غربگرا بروز داد اظهار کرد: کارخانه بزرگ هپکو در گذشته به عنوان یکی از مراکز تولید ماشین‌های سنگین و ابزارآلات معادن و راه‌سازی شناخته می‌شد، اما پس از انجام خطا در فرآیند خصوصی‌سازی، به سمت ورشکستگی حرکت کرد.

رئیس حوزه علمیه امام خمینی اراک خاطرنشان کرد: در دولت یازدهم و دوازدهم رکود در کارخانه‌ها و مراکز تولیدی استان مرکزی ایجاد شد و تعداد بی‌شماری از مردان این شهر بی‌کار شدند و عده‌ای از کارگران هم به دلیل وضعیت نابسامان اقتصادی و تنش‌های خانوادگی از همسر خود جدا شدند و باعث برهم خوردن بیشماری از نهادهای خانواده‌ها شد.

میرمهدی تصریح کرد: بسیاری از پروژه‌های عمرانی شهر اراک در دولت یازدهم و دوازدهم بلاتکلیف ماند از جمله بیمارستان تازه تاسیس ولیعصر(عج) که سال‌ها نیمه‌کاره مانده بود.

احیای واحدهای تولیدی در دولت شهید رئیسی 

حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم سپاسی آشتیانی در گفتگو اختصاصی با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ گفت: کسی که کارگاه‌ها و شرکت‌های تعطیل و نیمه تعطیل را احیا کرد و دوباره به چرخه مهم صنعت و تولید کشور باز گرداند سیدالشهدای خدمت ابراهیم رئیسی بود، یادمان نمی‌رود ایشان با تلاش مضاعف خود و تیم جهادی جوان، شبانه روز به دنبال خدمات‌رسانی به مردم بودند هیچ وقت خسته نشدند و همیشه پاسخگو ملت شریف ایران بودند.

 

ورشکستگی واحدهای تولیدی در دولت غربگرا

سپاسی آشتیانی افزود: کسی باید در این انتخابات رای بیاورد که ادامه دهنده راه شهدای خدمت سید ابراهیم رئیسی باشد نه ادامه دهنده راه دولت روحانی که مردم را به فلاکت کشید، لذا مردم باید با بصیرت و تفکر دنباله‌روی خدمات شهید رئیسی را حمایت کنند تا مثل شهید رئیسی تکیه به توان داخلی را سر لوحه خود قرار دهد.

وی تصریح کرد: پتانسیل و توان داخلی کشور بسیار بالا است جوانان متعهدی در حوزه‌های مختلف مشغول کار هستند که در اداره کشور توانمندند، تکیه به توان داخلی موجب دلگرمی جوانان می‌شود البته روابط بین الملل بسیار مهم است که در دولت شهید رئیسی با مدیریت بسیار خوبی اداره شد.

حضور گسترده و باشکوه در پای صندوق‌های رای موجب عزت و اقتدار نظام اسلامی می‌شود 

علی کنگاوری گفت: ۴۵ سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی می‌گذرد و سعی کردیم ارزش‌های واقعی اسلام را به دنیا معرفی کنیم که این موضوع از مهمترین اهداف انقلاب اسلامی است.

کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: در مقابل این حرکت عظیم، دشمنان اسلام و انقلاب که همان امپریالیسم جهانی هستند، جبهه‌گیری کرده و تلاش کردند وجهه مقدس ارزش‌های اسلامی را تخریب کنند.  

کنگاوری تصریح کرد: در اوج این قضیه، حمایت و پرورش داعش بود، تمام رفتارها و ارزش‌های تخریبی داعش علیه ارزش‌های اسلامی بود و می‌خواستند داعش را با این خصوصیات به عنوان اسلام اصیل به دنیا معرفی کنند و از این طریق اسلام را تخریب کنند.

ورشکستگی واحدهای تولیدی در دولت غربگرا

کارشناس سیاسی افزود: تخریب کردن، ضد ارزش‌های نظام و در زمین دشمن بازی کردن است و در همین راستا دشمن سال‌هاست تلاش می‌کند جهان اسلام را تخریب کند و دو اردوگاه را در مقابل هم قرار دهد.

وی گفت: امروز نیز آقای جلیلی به عنوان نماد و ارزش واقعی انقلاب اسلامی است و کسانی که مباحث طالبان و… را مطرح می‌کنند و ارزش‌های اسلام را تخریب می‌کنند، جزء اهرم‌های دشمنان اسلام محسوب می‌شوند که خواسته یا ناخواسته در زمین دشمن بازی می‌کنند.

کنگاوری اظهار کرد: عده‌ای از روی کار آمدن فردی که نماد اصیل انقلاب اسلامی و ادامه دهنده راه شهید رئیسی است هراس دارند و سعی در تخریب دارند تا نتواند به صدرات ریاست جمهوری برسد و این تخریب‌ها اهرمی برای پیشگیری از پیروزی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از همه مردم عزیز ایران درخواست داریم مثل گذشته با حضور گسترده و باشکوه در پای صندوق‌های رای حاضر شده و موجب عزت و اقتدار نظام اسلامی شوند و با انتخاب فرد اصلح زمینه برطرف کردن مشکلات موجود کشور را فراهم سازند تا ان‌شاءالله شاهد پیشرفت ایران اسلامی باشیم.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار