رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
شنبه 1403/07/14 Saturday - 2024 05 October السبت ، 2 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-07-14 13:28 شماره خبر : 8630 https://diyareaftab.ir/short/N2o0W 0
با حضور جمعی از رزمندگان برگزار شد؛

نشست نقد و بررسی کتاب «سکوت شکسته» و خاطره‌گویی رزمندگان دفاع مقدس در کتابخانه ولیعصر (عج) ساوه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ نشست نقد و بررسی کتاب «سکوت شکسته» و خاطره گویی رزمندگان دفاع مقدس با حضور محمود پاک نژاد، فرمانده اطلاعات عملیات لشکر ۱۷ حضرت علی بن ابی طالب (ع)؛ سید هادی سعادتمند، نویسنده کتاب و جمعی از رزمندگان دفاع مقدس و مسئولان شهرستان ساوه در کتابخانه عمومی حضرت ولیعصر (عج) برگزار شد.

نویسنده کتاب «سکوت شکسته» پیرامون مراحل نگارش این اثر گفت: رهنمودهای رهبری در اهتمام به ادبیات دفاع مقدس، مشوق و پشتوانهٔ معنوی‌ام شد تا حروف را کنار هم بچینم، به کلمات روح ببخشم و با جملاتی که می‌سازم جهاد کنم.

وی افزود: پس از جنگ، بی‌وقفه پیرامون تصمیم‌ها، عملکردها، و دستاوردهای دفاع مقدس پژوهش کردم. خودم نیروی رزمی بودم و با سازمان رزم آشنایی داشتم، اما بارها از نبوغ تصمیم‌سازان و عملکرد رزمندگان دفاع مقدس شگفت‌زده شدم. سال‌های متوالی مطالعه کردم و در بین کتاب‌های مربوط به جنگ و خاطرات ثبت‌شدهٔ آن به‌دنبال نام و نشان از کسانی بودم که «نابغهٔ جنگ» خطاب شده باشند. حسن باقری را یافتم. او در سن ۲۴ سالگی وارد عرصهٔ جنگ شد و تنها ظرف مدت دو سال توانست به استراتژیست بزرگ جنگ تبدیل شود و معاونت اطلاعات-رزمی سپاه و جنگ را پایه‌گذاری کند.

سعادتمند ادامه داد: توانمندی‌اش تا جایی پیش رفت که لقب نابغهٔ دفاع مقدس را گرفت؛ اما افسوس که از او جز نام، یاد، خاطره، و تعدادی شاگرد با واسطه، چیز دیگری نیافتم. زیرا در بهمن ۱۳۶۱ عروج کرد. سراغ شاگردانش را گرفتم و به سردار مهدی زین‌الدین، فرمانده لشکر ۱۷ و بعد به فرمانده اطلاعات عملیات لشکر۱۷، شهید امیرحسین ندیری رسیدم. این دو بزرگوار هم عروج کرده بودند. گشتم و گشتم تا «پاک‌نژاد» را پیدا کردم که ندیری را استاد و مرشد می‌خواند. باید می‌دیدم دیگران دربارهٔ پاک‌نژاد چه می‌گویند. شنیده‌هایم شد کتابی دیگر. توانستم اعتمادش را جلب و زبانش را باز کنم.

وی خاطرنشان کرد: حاج‌محمود پاک‌نژاد نمونه‌ای است از میان صدها نیروی رزمندهٔ اطلاعات-عملیات لشکر ۱۷ که نقشی بی‌بدیل در تاریخ دفاع مقدس داشته‌اند و چنان همراه با هم‌رزمانشان خوش درخشیدند که هرچه بیشتر برای شناختشان تلاش کردم، تشنه‌تر شدم.

نویسنده کتاب «سکوت شکسته» بیان کرد: هدفم از نگارش این اثر، به اشتراک گذاشتن لذت تشنگی‌ام در فهم بخشی از تاریخ پرافتخار کشورم بوده و هست تا نسلی را معرفی کنم که در حفظ ایران اسلامی مؤثر واقع شدند.  

محمود پاک نژاد، راوی کتاب نیز در این مراسم گفت: این کتاب دوران کودکی و زندگی‌ام را روایت می‌کند و در بخشی از این کتاب به عملیات والفجر ۱۰ که در جایگاه فرمانده اطلاعات عملیات بودم و همچنین خاطراتم با شهید ندیری می‌پردازد.

نشست نقد و بررسی کتاب «سکوت شکسته»
نشست نقد و بررسی کتاب «سکوت شکسته»
نشست نقد و بررسی کتاب «سکوت شکسته»
نشست نقد و بررسی کتاب «سکوت شکسته»

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار