رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
شنبه 1403/04/16 Saturday - 2024 06 July السبت ، 30 ذو الحجة ، 1445
ساعت
1403-02-23 06:38 شماره خبر : 5243 https://diyareaftab.ir/short/NDxmv 0
کارشناس مسائل مذهبی در گفتگو با «دیار آفتاب»:

کارشناس مسائل مذهبی گفت: دهه پر فضیلت کرامت فرصت مناسبی برای تبیین آموزه‌های دینی است.

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی شریفی، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ ضمن تبریک دهه کرامت گفت: فاصله بین ولادت حضرت معصومه(س) و حضرت امام رضا علیه‌السلام به‌عنوان دهه کرامت نام گذاری شده اشت.

وی افزود: در این ۱۱ روزی که ما بین ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) روز اول ذی‌القعده که به نام روز دختر نامگذاری شده و ولادت حضرت امام رضا علیه‌السلام دهه کرامت است که جشن‌هایی را در کشورمان و کشورهای اسلامی برگزار می‌کنند. در ایام دهه کرامت ولادت‌های برخی از امامزادگان مانند بزرگداشت احمد بن موسی بن جعفر که در ۶ ذی‌القعده و معروف به شاه چراغ است در این دهه قرار دارد.

کارشناس مسائل مذهبی بیان کرد: در دهه کرامت روز پنجم ذی‌القعده تجلیل از امامزادگان، روز عفاف و حجاب که در ۹ ذی القعده قرار گرفته است. در جمهوری اسلامی ایران به میمنت ولادت این برادر و خواهر گرانقدر جشن‌هایی را برپا و برگذار می‌کنند و همچنین مناسبت‌هایی بسیار خوبی در این دهه نیز قرار دارد که وجه نام گذاری این دهه از روز اول ماه ذی‌القعده به خاطر ولادت حضرت معصومه(س) که آغاز دهه کرامت است و پایان این دهه که ۱۱ ذی‌القعده مصادف با ولادت امام رضا(ع) است تا بتوانیم از برکات این دو بزرگوار بهره مند شویم.

شریفی عنوان کرد: یکی از اصلی‌ترین دلایلی که این دهه را دهه کرامت نامیدند، به خاطر کرامات این دو بزرگوار، حضرت رضا(ع) و حضرت معصومه(س) است، کرامت به معنای جود، سخاوتمندی و بزرگواری است که در دهه کرامت برنامه‌های فراوانی در ایران از قبیل جشن و شادی برگزار می‌شود.

وی در پایان تصریح کرد: دهه کرامت نشانه مهر، محبت و وفاداری بی‌نظیر خواهر نسبت به مقام معنوی برادر است. دهه پر فضیلت کرامت فرصت مناسبی برای تبیین آموزه‌های دینی است تا جوانان با مبانی دین اسلام آشنا شوند.

دهه کرامت فرصت مناسبی برای جهاد تبیین است

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار