رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
شنبه 1403/04/16 Saturday - 2024 06 July السبت ، 30 ذو الحجة ، 1445
ساعت
1403-04-12 12:04 شماره خبر : 6437 https://diyareaftab.ir/short/eR0MR 0
«دیار آفتاب» گزارش می‌دهد؛

مهمترین دستاورد دولت شهید آیت‌الله رئیسی، احیای واحدهای راکد تولیدی، بر جای مانده از دولت یازدهم و دوازدهم است.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ با روی کار آمدن دولت غربگرای یازدهم و دوازدهم به دلیل اینکه اعتقادی به تولید داخلی و تقویت زیرساخت‌های داخلی نداشت و فقط به دنبال ارتباط با غرب بود به گونه‌ای که هر روز شاهد تعطیلی واحدهای تولیدی در جای‌جای ایران بودیم، و همه مشکلات حتی آب خوردن مردم را به برجام و مذاکره گره زده بود.

واحدهای تولیدی استان مرکزی و شهر اراک هم در این دوران با مشکلات زیادی روبه‌رو شدند نمونه بارز آن شرکت هپکو و آذرآب بود که تا مرز نابودی پیش رفت.

واحدهای تولیدی از بحران روحانی تا احیای رئیسی

روند غلط در اجرای خصوصی‌سازی در شرکت‌های هپکو و آذرآب سبب شد تا این واحدهای تخصصی در تولیدات مهم و استراتژیک کشور با مشکلات عدیده و بزرگی در عرصه تولید رو به رو شوند. در دولت یازدهم و دوازدهم کارگران کارخانه‌ها بیش از آنکه در کارخانه مشغول فعالیت و تولید ادوات راهداری و مهم استراتژیک باشند در خیابان‌های کلانشهر اراک و محوطه این کارخانه‌ها خواهان پرداخت حقوق معوقه خود و جلوگیری از تعطیلی این کارخانه‌ها بودند.

در ادامه این تعطیلی‌ها شاهد تجمعات کارگری در نقاط مختلف بودیم.

با روی کار آمدن دولت سیزدهم و توجه به تولید داخل روز به روز شاهد بازگشت واحدهای تولید به چرخ تولید بودیم.

ظرفیت تولید کشور در دولت سیزدهم جهش یافت

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد سبزی، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ گفت: زمانی که شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی امور را به دست گرفت کارهای زیادی در زمینه‌های مختلف، مباحث عمرانی، جاده‌ای، ساخت و سازها و شرکت‌ها خسارت‌هایی که وارد شد قابل انکار نیست.  

وی افزود: مردم فهیم با مراجعه و گرفتن آمار می‌توانند این آگاهی را پیدا کنند و حتی می‌توانند از اداره راه و شهرسازی‌های آمار دقیق‌تر را بگیرند که هشت سال دولت یازدهم و دوازدهم در استان مرکزی چند کیلومتر از جاده‌ها را آسفالت و زیر سازی‌هایی برای جاده‌ها انجام داده است و در سه سال دولت سیزدهم با ریاست جمهوری شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی چند کیلومتر جاده سازی، آسفالت و زیر سازی انجام شده که این آمار در دولت شهید رئیسی چندین برابر دولت روحانی است و حتی قابل مقایسه نیست.  

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در دولت سیزدهم و بحث حوزه بهداشت و درمان حدود ۵۰ پروژه عمرانی، بیمارستانی، درمانگاه، مرکز اورژانس، خانه‌های بهداشتی که ساخته شده آمار زیاد و قابل توجه است.

واحدهای تولیدی از بحران روحانی تا احیای رئیسی

سبزی خاطرنشان کرد: در حوزه صنعت نیز شرکت‌ها و واحدهای صنعتی و تولیدی در دولت یازدهم و دوازدهم تعطیل شده بودند که این شرکت‌ها و کارگران آنها ضررهایی را متحمل شدند ولی در دولت سیزدهم این واحدهای تولیدی احیاء و به مدار تولید برگشتند و کارگران از این بابت خوشحال شدند.

وی عنوان کرد: در دوران دولت یازدهم و دوازدهم بعضی از شرکت‌ها را فروختند که واقعاً ضررهای شدیدی را این شرکت‌ها متحمل شدند و کارگران همه ناراحت بودند ولی در دولت سیزدهم شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی حتی واگذاری‌ها را براساس اصل ۴۴ انجام شد و مشاهده می‌کنیم که واگذاری‌ها دقیق بوده و بدون اینکه مشکلی پیش آید کارگران مشغول کار هستند.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: این عوامل نشان دهنده این است که هرچند دولت یازدهم و دوازدهم دولت تدبیر بود ولی کاملا با بی‌تدبیری مدیریت را انجام داده‌اند و دولت سیزدهم خیلی از موضوعات و مشکلات را برطرف و آبادانی کشور را در ریل واقعی خود قرار داده است.

دولت سیزهم کارخانه نیمه تعطیل هپکو را احیا کرد

سید امیر میرناصری در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ گفت: شرکت هپکو در دوران قبل از خصوصی‌سازی فراز و فرودهایی به واسطه بحث انقلاب که در آن زمان یک توقفی داشت و یکسری از شرکت‌ها رفتند تا شرکت هپکو خود را بازیابی کرد بحث جنگ پیش آمد که در این دوران با وجود جنگ تحمیلی و نیاز با ماشین‌آلات راهداری تولید وجود داشت تا اواخر جنگ ادامه داشت.

فعال کارگری هپکو بیان کرد: بعد از اتمام جنگ تحمیلی در اوایل دهه هفتاد که یک رکود کشور را فرا گرفته بود شرکت هپکو نیز دچار این رکود شده بود ولی آرام آرام شرکت جایگاه خود را پیدا کرد و از اواسط دهه هفتاد شروع با شرکت‌های معتبر دنیا مانند کوماتسو، لیبهر آلمان و نیوهلند ارتباط گرفتن و خود شرکت هپکو با مهندسی معکوس یکسری از ماشین‌آلات را بومی‌سازی کرد که اوج این کارها در اوایل دهه هشتاد بود که تا سال ۸۶ شرکت هپکو به اوج تولیدات خود رسید.

وی ادامه داد: کارخانه هپکو توانست در یک سال با ۲ هزار و ۴۰۰ پرسنل حدود ۲ هزار و ۲۰۰ دستگاه تولید کند ولی متاسفانه در همین دهه هشتاد یکی از عجیب‌ترین خصوصی‌سازی‌های که در کشور انجام شد برای شرکت هپکو بود که با کش و قوس‌های فراوان به آن شخصی که تقریبا مد نظر بود واگذار کردند و به گونه‌ای چیدمان را انجام دادند که فقط این شخص برنده واگذاری شود.

میرناصری یادآور شد: در سال ۸۶ شرکت هپکو حدود ۲۰ میلیارد تومان سود خالص را به دولت وقت اعلام کرده بود و در اصل ۴۴ باید شرکت‌هایی که زیان ده هستند واگذار شوند ولی شرکت هپکو با این عظمت، قدرت و سوددهی و تولید بالایی که داشت در دهه هشتاد واگذار شد و در همان سال به محض واگذاری، افول شرکت هپکو شروع شد.

فعال کارگری هپکو بیان کرد: سال ۸۷ تولید شرکت هپکو به هزار و ۶۰۰ دستگاه و سال ۸۸ و ۸۹ به یک هزار و ۳۰۰ دستگاه کاهش پیدا کرد و بعد از سال ۸۹ تولید محصولات به زیر هزار دستگاه و در سال ۹۵ تولید به زیر ۱۰۰ دستگاه در سال رسید و در سال ۹۷ تولید دستگاه در شرکت به صفر رسید.

میرناصری گفت: در سال‌های رکود که با عدم کار کردن و ندادن حقوق و نداشتن تولید همراه بود یکسری آمارها بیرون آمد که قصد دارند شرکت با عظمت هپکو را به مجتمع مسکونی تبدیل کنند و برخوردی بین کارگران و نیروهای امنیتی رخ داد که بعد از مدتی متوجه شدیم که این نوع اعتراضات مشکلی را حل نمی‌کند و اعتراضات از فیزیکی به صورت نامه‌نگاری با مسئولان وقت آغاز کردیم و کارگران شرکت نیز به صورت اعتراضی در سطح شهر و جلوی استانداری انجام می‌دادند.

وی افزود: در سال ۹۸ بر اثر بی‌تدبیری مسئولان دوباره اعتراضات اوج گرفت و کارگران به خیابان ریختند و بچه‌ها ریل راه آهن را بستند که کار عاقلانه‌ای نبود و فقط می‌خواستند اعتراض خود را به گوش مسئولان برسد.

فعال کارگری هپکو بیان کرد: بسیاری از کارگران آن زمان شرکت هپکو را از دست داده می‌دیدند و راضی به بازخرید شدن نیز نداشتند و امید به بازگشت کارخانه هپکو به روال قبل نداشتیم. ماه مهر ۹۸ در این اوضاع بسیج دانشجویی تهران وارد عرصه شدند و به نشانه اعتراض به اراک آمدند و مقابل مصلای اراک برنامه‌ای را اجرا کردند و اعتراض خود را داخل مصلای اراک مقابل حضرت آیت‌الله دری نجف‌آبادی انجام دادند و حتی آیت‌الله دری نجف آبادی نیز ابراز تأسف کردند که چرا صنعت استان به این وضع دچار شده است.

وی اظهار کرد: در آذرماه ۹۸ بود که به واسطه بحث کار و کارگری، خصوصی‌سازی غلط در کشور صورت گرفته بود و دانشجویان نیز در مصلای بیت‌المقدس اراک نیز اعتراض کرده بودند، ۱۶ آذر همان سال که هر ساله رئیس جمهور در یکی از دانشگاه‌های معتبر تهران سخنرانی می‌کردند به واسطه اعتراض دانشجویان سخنرانی نکردند ولی شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی این وظیفه سنگین را بر عهده گرفتند.

واحدهای تولیدی از بحران روحانی تا احیای رئیسی

وی بیان کرد: جلسه‌ای که در ماه رمضان با شهید خدمت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی داشتیم و توضیحاتی در رابطه با کارخانه هپکو ارائه دادیم که به دادستان وقت استان مرکزی ماموریت دادند که گزارشات را از کارخانه هپکو برای ایشان ارسال کنند.

میرناصری گفت: بعد از اینکه اوضاع شرکت هپکو با پیگیری شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی بهتر شد قرار گذاشتیم که اگر ایشان به دلیل مشغله کاری که دارند، نمی‌توانند از کارخانه و کارگران بازدید داشته باشند در مسیر راه ایشان بنری با حرکت خودجوش کارگران کارخانه هپکو با جمله «رئیسی مرسی» نصب کردیم.

وی ادامه داد: سفری که به استان مرکزی داشتند و معمولا در این سفرها وزرا به حیطه کاری وزارت خود رفته و از آنها بازدید دارند که در این حین یکی از کارگران کارخانه آذرآب به ما اطلاع داد که شهید آیت‌الله رئیسی از کارخانجاتی که مشکل داشتند بازدید دارند که شهید رئیسی از کارخانه هپکو نیز بازدید کردند که اطلاع داده بودند که حتما باید از خط تولید کارخانه هپکو بازدید دارند.

فعال کارگری هپکو بیان کرد: شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی از خط تولید بازدید کردند قول‌هایی به کارگران دادند که از واردات دستگاه‌هایی که در داخل تولید می‌شود جلوگیری شود و بحث اشتغال که نیرو به کارخانه اضافه شود. در مصوبات استانی مصوب شد که جلوگیری از واردات و حمایت از تولید داخلی را داشته باشند که حتی نامه‌ای رسمی مبنی بر حمایت از تولیدات داخلی از سمت وزارت صنعت، معدن و تجارت به تمامی ارگان و گمرکات کشور ارسال شد که بعد از این مصوبه به طور محسوس با افزایش سفارشات مواجه شدیم.

میرناصری گفت: شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی بدون اینکه پولی را به کارخانه تزریق کند فقط با شنیدن درد و دل‌ها و تصویب یک مصوبه کارخانه نیمه تعطیل هپکو را احیا کرد.

منتخب رئیس جمهوری راه شهید رئیسی را ادامه دهد 

رضا تاج آبادی در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ در خصوص خسارات دولت غربگرا به انقلاب گفت: منتخب مردم در ۱۴دهمین دور ریاست جمهوری باید حفظ منافع ملی در ارتباط با کشورهای مختلف باشد تا بر عزت حکمت و مصلحت انقلاب تداوم ببخشد.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه هشت سال نابودی کشور توسط افرادی ناکار آمد و غربگرا هدایت شد بیان کرد: مستند نان‌گزیده۱ که در زمان دولت لیبرال آقای روحانی ساخته شد باید تمام مردم ببینند تا کارهای انجام نشده دولت لیبرال روحانی برای مردم روشن شود که چند صد پروژه نیمه‌کاره رها شد و افتخار به نساختن حتی یک خانه شدند، لذا بدون توجه به اندیشه‌های پوسیده غرب‌گرا و با اتکال به خداوند و خودباوری به توان داخلی باید به حرکت سازنده انقلابی را با رهنمودهای رهبر حکیم انقلاب اسلامی ادامه داد.

واحدهای تولیدی از بحران روحانی تا احیای رئیسی

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان مرکزی عنوان کرد: همانطوری که کارگران بخش تولید در داخل کشور فریاد می‌زنند کاندیدای منتخب رئیس جمهوری راه شهید رئیسی را ادامه دهد و ادامه دهنده راه شهدای خدمت باشد تا نان کارگر آجر نشود، لذا مردم آگاه شدند و از دولت بی‌کفایت حمایت نکنند.

تاج آبادی در خصوص توان داخلی ملت قیور ایران در تمام امور تصریح کرد: این مردم هستند که اعلام می‌کنند شهید رئیسی موفق بوده در ساخت زیر ساخت‌های کشور یا دولت غربگرای دولت لیبرال روحانی که تمام امیدش به روابط خارجه بود، اتکا به قدرت جوان داخلی سیلی محکمی به دشمنان است، لذا رمز محبوبیت شهید رئیسی در دل مردم خدمت صادقه بوده، رئیس‌جمهور بعدی باید کار بی‌منت را سرلوحه اقدامات خود قرار دهد.

وی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در بیاناتشان فرمودند اگر دولت سیدالشهدای خدمت رئیسی ادامه پیدا می‌کرد بسیاری از مشکلات کشور حل می‌شد چون توان داخلی کشور را قبول داشت و به جوانان میدان داده بود، البته روابط بین‌الملل را هم به خوبی مدیریت و برنامه‌ریزی می‌کرد که پرچمدار روابط دیپلماتیک سرباز انقلاب شهید حسین امیر عبدالهیان بود.

وزیر نفت دولت روحانی مخالف ساخت پالایشگاه نفت بود

جهان‌بخشی در گفتگو با خبرنگار نسیم خنداب گفت: یکی از ترفندهای غرب به‌ویژه آمریکا این است که مذاکره کند اما از این فرصت استفاده کند و فقط امتیاز بگیرد.  

وی در ادامه بیان کرد: علی‌رغم تذکرات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، دولت روحانی در مذاکرات بدون در نظر امتیازی فقط شعار دادند که تحریم‌ها لغو خواهد شد و صرفا به وعده‌هایی دل خوش کرده بودند که غربی‌ها هیچ وقت قصد عمل به آن را نداشتند. .

کارشناس سیاسی افزود: سیاستمداران آمریکا می‌گفتند که وقتی دولت روحانی از گرفتن امتیاز و لغو تحریم‌ها در ایران برای مردم صحبت می‌کردند ما سکوت کردیم چرا که قصد عملی نمودن هیچ وعده وامتیازی را به ایران را نداشتیم.

وی تصریح کرد: آمریکا وغرب از اینکه دولتی در جمهوری اسلامی سرکار بیاید تا با مذاکره بتوانند پیشرفت‌های نظام را محدود کنند و دلبسته به آنها باشند بسیارخرسند خواهند شد.  

جهان بخشی در ادامه افزود: یک نمونه این است که وزیر نفت دولت روحانی مخالف ساخت پالایشگاه نفت بود وآن را کثافت‌کاری می‌دانست و درک این را نداشت که خام فروشی نفت به ضرر هر کشوری است مگر ضرورت داشته باشد.

واحدهای تولیدی از بحران روحانی تا احیای رئیسی

وی اظهار کرد: در همه کشوری از جمله جمهوری اسلامی که انتخابات صورت می‌گیرد غرب و آمریکا تلاش می‌کنند از سیاستمداران ساده‌لوح وغربگرا حمایت کنند تا آنها قدرت اجرای کشور را در اختیار بگیرند.  

کارشناس سیاسی گفت: باید در هر انتخاباتی با دقت به دیدگاه‌های نامزدها تمرکزکرد و کسی که مرتب از سازش با آمریکا وغرب صحبت می‌کند و باز کردن گره‌ها و برطرف کردن مشکلات را در سازش می‌داند او ساده‌اندیش است که از مکر و حیله شیطان بزرگ آمریکا غفلت کرده و فریب دوستان وهمراهان غرب‌گرای خود را می‌خورد.

جهان بخشی در پایان خاطرنشان کرد: لذا از گذشته باید عبرت گرفت در انتخابات همه جوانب را در نظر گرفت و بعد عمل نمود، لذا دل بستن به آمریکا وغرب صرفا فرصت سوزی است و عدم استفاده از توان داخلی برای عبور از مشکلات بوده است.

 

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار