رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
یکشنبه 1403/04/17 Sunday - 2024 07 July الأحد ، 1 محرّم ، 1446
ساعت
1403-04-14 18:57 شماره خبر : 6445 https://diyareaftab.ir/short/4AWgQ 0
عضو هیئت‌علمی دانشگاه:

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی ساوه گفت: نامزد انتخابات باید از تعهد و وفاداری خود به اصول و ارزش‌های انقلاب اطمینان داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی« دیار آفتاب»؛ حجت‌الاسلام محمود قیوم‌زاده در گفتگو با خبرنگار نار خبر؛ اظهار کرد: در آستانه دور دوم انتخابات قرار داریم و اتفاقات و شرایطی که هم اکنون داریم با مباحث مباهله بی‌تناسب نیست، در مباهله حقایق مبهم بیان می‌شد و پیامبر اکرم(ص) با دستور الهی مباهله را برگزار کردند و حقایق روشن شد.

وی افزود: در تبلیغات مباحث و ادعا‌ها، ‌اتهام‌ها و نقل قول‌هایی گفته می‌شود که اوضاع را تیره و تار می‌کند ولی باید در بین این‌ها به سوابق، رفتار‌ها و‌ ایده‌ها نگاه کنیم تا بتوانیم از ظاهر به باطن موضع‌گیری‌ها راه پیدا کنیم.

قیوم‌زاده تصریح کرد: همواره دشمنان انقلاب به دنبال فرصت‌هایی هستند تا مسیر اصلی انقلاب را تغییر دهند و اهداف خود را پیش ببرند. در چنین شرایطی، حفظ بصیرت و آگاهی مردم، وحدت و هماهنگی میان نیرو‌های انقلابی، و پایبندی به اصول و آرمان‌های انقلاب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم گفت: در دولت سیزدهم با تلاش‌های گسترده‌ای که انجام شد، کشور توانست در مسیر صحیحی حرکت کند که هم اصول انقلاب حفظ شود و هم مشکلات اقتصادی و بدهی‌ها تا حد زیادی حل شوند. این دولت با تمرکز بر توانمندی‌های داخلی و کاهش وابستگی به خارج، تلاش کرده تا وضعیت اقتصادی کشور را بهبود بخشد.


عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد ساوه بیان کرد: در انتخابات، باید بسیار هوشیار باشیم تا اجازه ندهیم دشمنان از این فرصت برای تضعیف استقلال کشور استفاده کنند. حفظ استقلال سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور از اهمیت بالایی برخوردار است. اعتقاد به اینکه بدون تأیید مستکبرین و آمریکایی‌ها نمی‌توان حوزه سیاسی را سامان داد، نه تنها با اصول انقلاب اسلامی مغایرت دارد بلکه با دیدگاه‌های رهبر انقلاب نیز همخوانی ندارد.

قیوم‌زاده تأکید کرد: حفظ و تقویت استقلال فکری و فرهنگی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید در اولویت قرار گیرد، زیرا این استقلال به عنوان پایه و اساس سایر جوانب استقلال، از جمله استقلال سیاسی، اقتصادی، و اجتماعی، عمل می‌کند و برای دستیابی به این هدف، انتخاب فردی که دارای تدبیر و توانایی‌های لازم برای مدیریت امور اجرایی باشد، حیاتی است.


عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد ساوه اظهار کرد: معیار‌هایی که رهبری فرموده‌اند می‌تواند به عنوان راهنمایی بسیار مفیدی برای انتخاب نامزد‌های انتخابات ۱۵ تیر کمک کند.


وی در پایان گفت: فرد انقلابی اصیل به معنای این است که نامزد انتخابات باید از تعهد و وفاداری خود به اصول و ارزش‌های انقلاب اطمینان داشته باشد و در برنامه‌ها و سیاست‌های خود از دیدگاه مطلق به غرب خودداری کند، به معنای اینکه برنامه‌های او نباید به گره زدن مشکلات به چراغ سبز بیگانگان منجر شود.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار