رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
شنبه 1403/04/16 Saturday - 2024 06 July السبت ، 30 ذو الحجة ، 1445
ساعت
1403-04-13 17:51 شماره خبر : 6457 https://diyareaftab.ir/short/NDK7J 0
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی:

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی گفت: افزایش قیمت بنزین به تبع قیمت کالاها و خدمات را افزایش خواهد داد و تورم بسیار ناخوشایندی جامعه را فرا می‌گیرد و فشار مضاعفی بر مردم وارد می‌شود.

علی مقدسی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «دیارآفتاب»؛ بیان کرد: ایجاد سیاست دیو و دلبرسازی و خود را خیرمطلق و جناح دیگر را شرمطلق قلمداد کردن نادرست است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی اظهار کرد: عده‌ای فراموش کردند پرداخت یارانه تعهد متقابل دولت و مردم است و دولت در قبال آزادسازی بخشی از حامل‌های انرژی و افزایش قیمت بنزین می‌بایست مابه‌ازای آن را  به صورت نقدی به مردم پرداخت کند؛ بنابراین دولت بعدی نباید این واقعیت را انکار و از پرداخت آن امتناع کند.

وی افزود: در حوزه اقتصاد دولت روحانی و تیم اقتصادی آن با افزایش قیمت بنزین، کالاها و حذف ارز ۴۲۰۰تومنی، هیچ تعهدی به خاطر گرانی و تورم به مردم و قشر پایین جامعه نداشتند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی تصریح کرد: اعضای ستاد آقای پزشکیان همان کابینه دولت روحانی است بنابراین همین سیاست و اندیشه اقتصادی در تفکر و جریان حاضر در انتخابات ادامه خواهد داشت.

مقدسی با بیان این که دو تفکر و جریان در انتخابات روبروی هم قرار دارند و جریانی معتقد است به هر قیمتی باید به توسعه دست یافت؛ که با این تدبیر قشر ضعیف جامعه را زیر چرخ توسع له می‌کنند ؛گفت: افزایش قیمت بنزین به تبع قیمت کالاها و خدمات را افزایش خواهد داد و تورم بسیار ناخوشایندی جامعه را فرا‌می‌گیرد و فشار مضاعفی بر مردم وارد می‌شود.

وی ادامه داد: در حوزه سیاست خارجی دیدگاه عده‌ای سیاست التماسی در مقابل غرب است و می‌خواهند در برابر از دست دادن مزیت‌ها، مظاهر، قدرت و صنایع کشور به هر قیمتی به تفاهم برسند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی خاطرنشان کرد: در دولت شهید رئیسی اعتقاد بر اتخاد سیاست بی اثر کردن تحریم ها بود.

مقدسی گفت: سیاست شهید رئیسی بر این بود که اگر در کشور قیمتی افزایش پیدا می‌کند و تورمی ایجاد می‌شود سیاست حمایتی برای اقشار ضعیف جامعه در نظر گرفته شود.

وی افزود: مردم ایران در روز جمعه باید یکی از این دو جریان را انتخاب کنند و اگر جریانی انتخاب کردند که مشکلاتی برای کشور ایجاد کرد و تبعاتی به وجود آمد دیگر نباید بابت انتخاب خود به نظام اعتراض کنند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی با تاکید بر دقت در انتخاب بیان کرد: با تمام قدرت کسی را انتخاب کنید که کشور را در مسیر پیشرفت چند گام جلو ببرد و مشکلات اقتصادی مردم بهبود پیدا کند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار